עגורני גשר עילי, הינם עגורנים שנפוצים מאוד במפעלי תעשייה ועיבוד. ישנם סוגים שונים על עגורני גשר עילי עם תא מפעיל עילי או בהפעלה תחתונה באמצעות שלט.
המאפיין של עגורני גשר עיליים הוא שעגורן זה נשען בכל אחד מקצותיו על מרכב שגלגליו נעים על מסילה עילית וכי עומס העבודה הבטוח שלהם עולה ל 1 טון.
עגורני שער, הינם למעשה עגורן גשר עילי אשר קצותיו מורכבים על עמודים המצוידים בגלגלי נסיעה במפלס הקרקע או הרצפה. השימוש בעגורני שער נפוץ יותר במפעלים למוצרי בטון, מפעלים ליצור אלמנטים טרומיים לבנייה ובמספנות.
עגורני נמל או עגורני חוף (ship to shore) הינם עגורנים המוצבים בנמלים או במזח ובאמצעותם פורקים מטענים מסוגים שונים מאוניות למשאיות או להיפך.
ישנם עגורני נמל העושים שימוש במחפן, ומיועדים להעמסה ופריקה של תפזורות המגיעות באוניות, כמו לדוגמא, אגרגטים שונים, קלינקר, פחם פוספטים ועוד.
מרבית המטענים בנמלים מועברים באמצעות מכולות, לצורך עבודות אלו, ישנם עגורני נמל אשר מיועדים להרמה של מכולות. המאפיין של עגורנים אלו, שיש להם התקן מיוחד, אוטומטי, אשר יורד על המכולה,נכנס למגרעות יעודיות במכולה וננעל, ולמעשה כל הליך ההתחברות והשחרור של המכולה הינו ללא מעורבות יד אדם.
המאפיין את עגורני החוף והנמל המשמשים להעמסת מכולות, בשונה מעגורני צריח ניידים והעמסה עצמית שהם עובדים בסביבה סטרילית כלומר לא מסתובבים עובדים בקרבת העגורן.
יחד עם זאת, אירעו מספר תאונות גם בנמל אשדוד וגם בנמל חיפה שבנס הסתיימו ללא נפגעים שבהם נהגי משאיות שהגיעו לפרוק מכולה בנמל, לא שיחררו את נעילת המכולה לנגרר הפלטה (טוויסטלוק) ועגורן הנמל הרים את המכולה יחד עם המשאית עצמה באוויר. מקרים אלו בנס הסתיימו ללא נפגעים בשל ההקפדה על שמירה על שטח סטרילי בסביבת העגורן, לרבות איסור על נהג המשאית לשבת במשאית בזמן פריקת המכולה.