מלגזות הינן כלי עבודה מסוכן מאוד שתפקידו לשנע מטענים. טווח סוגי המלגזות הוא רחב מאוד, מתחיל ממלגזות ידניות ללא מנוע, מלקטות שונות, מלגזות המונעות בגז דיזל או חשמל בעלות גלגלי גומי מלא ועד למלגזות שדה או מלגזות מכולות.
בנוגע למלגזות, בית המשפט העליון נמנע מלקבוע קביעה גורפת לפיה כל מלגזה הינה רכב מנועי ולכן הניזוק חייב להגיש את תביעתו אך ורק לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, להיפך, בית המשפט העליון קבע כי יש לבחון כל מלגזה על פי המאפיינים הייחודיים שלה.
תאונות מלגזות רבות, מתרחשות תוך שימוש במלגזה לצורך הרמת עובדים. אומנם המחוקק הכיר באפשרות של הרמת עובדים באמצעות מלגזה ועיגן את כללי הבטיחות בתקנות הבטיחות בעבודה (הרמת בני אדם במלגזות) תשמ”ג 1983 יחד עם זאת, בחיי היום יום אין הקפדה על כללי הבטיחות ועובדים מורמים לעבודה בגובה באמצעות מלגזות על גבי משטחי העמסה או פשוט עמידה על שיני המלגזה.
משרדנו ייצג עובדים שנפלו בזמן שהורמו לעבוד בגובה באמצעות מלגזה, מהניסיון שצברנו בתיקים אלו חשוב להקפיד על ניסוח מדוייק של נסיבות התאונה והאופן שבו היא קרתה.
משרדנו טיפל במקרים רבים של תיקי דריסה, הימחצות עובד בין שתי מלגזות, ופגיעה משיני מלגזה. במקרים רבים מלגזות עובדות בסביבה צפופה, שבה ציוד מאוחסן לגובה בין אם בהנחה על מידוף ייעודי או כמערום של הנחת ציוד אחד על השני.
השילוב בין אחסון לגובה לבין עבודה של המלגזה גורם לתאונות רבות של פגיעת מלגזות במערומי ציוד שקורסים על עובדים.
למשרד ניסיון גם טיפול בתיקים שבהם נפצע נהג מלגזה, או הולך רגל, ואז התברר שלאותו נהרג מלגזה לא מופיע ברישיון הנהיגה היתר לנהיגה על מלגזה. למשרד ניסיון בתיקים אלו, וחרף העובדה שאותם עובדים לא החזיקו בהיתר נהיגה למלגזה הם עדיין היו זכאים לפיצויים מחברת הביטוח של המלגזה,
עו”ד אסל בראיון לערוץ 20 בעקבות תאונה קטלנית שבה נהרג עובד מפגיעת מלגזה