בתחום של תאונות דחסני אשפה, יש להבחין היטב האם מדובר בתאונה שאירעה במעורבות של משאיות עליהן מותקן דחסן אשפה, או שמדובר בתאונה של פגיעה מדחסן אשפה קבוע, כמכונה בפני עצמה שהוצבה בתחנת מעבר או תחת טיפול באשפה ופסולת.
תאונות בדחסני אשפה המותקנים על משאיות
תאונות אלו הינן שכיחות, עובדי פינוי אשפה נפגעים בזמן עבודתם על משאיות אלו. ישנן כל מיני סוגי שיטות לפינוי, הרמה ודחיסת אשפה באמצעות המשאיות. בחלק מהמשאיות ישנן זרועות אחוריות שנועדו להרים פחים גדולים לתוך הדחסן והזרוע מתופעלת על ידי עובד צוות הפינוי.
לחלק מהמשאיות יש זרוע הדומה לזרוע מנוף ונועדו לשלוף פחי אשפה מוטמנים בקרקע ולרוקן אותם אל תוך משאית הפינוי לסוג זה של פינוי יש מלבד מעורבות הידראולית גם מעורבות פנאומטית של המשאית לצורך ביצוע ההרמה והפריקה.
עובדי צוות הפינוי, נמצאים תמיד בסיכון, הן בשלב של שימוש במנוף או בזרועות ההידראולית לצורך הרמת הפחים והן תוך כדי נסיעה של המשאית מפח לפח שכן הם עומדים על מדרגה ייעודית בחלק האחורי של המשאית ונאחזים בידית.
משרדנו טיפל בעובדים אשר נפגעו תוך כדי נסיעת המשאית לאחור, או נפילה מהמשאית תוך כדי נסיעתה. כמו כן טיפלנו במקרים של עובדים שנפגעו ממשאית פינוי אשפה למיכלים מוטמנים עקב פגיעת המנוף או הימחצות ידיים של העובד בשל תנועת המחיצה הדוחסת בתוך הדחסן.
במרבית המקרים הללו, עילת התביעה של העובד הנפגע היא מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ומי שיפצה את העובד הוא המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח של המשאית.