ביהמ”ש קבע כי חברת ‘מליבו’ אחראית למותו של מנופאי, אבל לא הרשיע איש. עו”ד ישראל אסל “הפרקליטות הגישה כתבי אישום כנגד הגורמים הלא נכונים”.
סכנה, מנופים: “מתפללים בכל יום שלא יקרה אסון”. עו”ד ישראל אסל “התרענו בפני מנהל הבטיחות בעבודה, שישנה תופעה של התקנת מנופים גדולים מידי על משאיות”.
המנוף שקרס יוצר ב-1984. בדיקה קבעה: הכול תקין. עו”ד ישראל אסל “אירוע קריסת העגורן לא הפתיע אותנו הכתובת היתה על הקיר”.
גם הערב: מנוף התנתק ממשאית ופגע במבנה. עו”ד ישראל אסל “קורא הן למשרד העבודה והן למשרד התחבורה, להגביל את גודל המנופים ההידראוליים המותקנים על משאיות ולפעול ולהחמיר את דרישות הרישיון להפעלת מנופים שאורך הזרוע שלהם עולה על 10 מטרים”.
שנה לקריסת המנוף בבת ים: המנופאי נכה, אין כתבי אישום. עו”ד ישראל אסל המייצג את המנופאי “התנהלות שכיחה בתחום תאונות העבודה”.
ההפקרות נמשכת עבד בחופשת הסמסטר ונהרג בתאונה באתר בנייה. עו”ד ישראל אסל “מצב הבטיחות באתרי העבודה גרוע מאוד וגובל ברשלנות פושעת מצד הקבלנים. הסכנות אורבות לעובדים מכל עבר ובפרט לעובדים ללא הכשרה מתאימה בבנייה”.
שוב: פועלי בניין נצפו בגובה עשרות מטרים ללא ציוד באתר בנייה בב”ש. עו”ד ישראל אסל “מדובר במקרה חמור ביותר, שמעיד על זילות בחיי אדם ועל ההפקרות בענף הבנייה בפרט, ההבדל בין חיים למוות הוא כחוט השערה. הרוב המוחלט של התאונות הן כתוצאה מנפילה מגובה”
דרישה: לאסור כניסת בני נוער לאתרי בנייה. עו”ד ישראל אסל “אין אכיפה ופיקוח באתרי בנייה ואין לאפשר לבני נוער לעבוד באתרים מסוכנים אלו”.
החלו העבודות לפירוק המנוף בנווה זמר שכמעט קרס בסופה. עו”ד ישראל אסל “בעקבות פגישתי עם מהנדס עיריית רעננה הוחלט על פירוק העגורן המסוכן והעתקתו למקום בטוח יותר באתר”.
ת”א: מודעות אבל להרוגי תאונות אתרי הבנייה. עו”ד ישראל אסל “אני מברך על המעשה אותנו שימח לראות שזה מזיז למישהו”.