במסגרת טיפולינו בתיקי תאונות במעורבות צמ”ה התברר שיש קושי לאתר פרטי פוליסות ביטוח חובה לציוד צמ”ה במערכת איתור פוליסות של “קרנית” קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.
בעקבות כך פנה עו”ד אסל למנהל אגף ציוד מכני הנדסי במשרד התחבורה בבקשה לקבל הסבר מדוע על לוחיות הרישוי השחורות המונפקות לציוד הנדסי, כמו שופלים, יוקלידים, בובקטים, מחפרונים, באגרים, מלגזות וכ’ מופיעות רק שש ספרות ואילו ברישיון הצמ”ה שמנפיק רשם הציוד ההנדסי מופיע מספר רישוי בן שבע ספרות.
נוצר מצב שכאשר בעלי הציוד עורכים ביטוח הם מציגים לסוכן הביטוח את רישיון הציוד והוא מנפיק פוליסה בהתאם למספר הרישוי בן שבע הספרות המופיע ברישיון.
לעומת זאת כאשר נפגע אדם בתאונה במעורבות ציוד מכני הנדסי, הוא לוקח את מספר הציוד כפי שמופיע בלוחית הרישוי שהיא בת שש ספרות בלבד והוא אינו מודע לכך שבלוחית הרישוי חסרה ספרה והיא אינה משקפת את מספר הרישוי שמופיע ברישיון הצמ”ה. נפגעים רבים שחיפשו את פרטי הביטוח לא מצאו וסברו בטעות שהכלי שפגע בהם בכלל אינו מבוטח.
אי ההתאמה בין לוחית הרישוי שתלוייה על כלי הצמ”ה לבין המספר ברישיון הציוד ההנדסי הקשה על איתור פרטי חברת הביטוח שביטחה את הציוד בביטוח חובה (לכלים המתאימים) במערכת איתור הפוליסות של קרנית.
משרד התחבורה קיבל את הפניה בנושא והבין את הבעיה ובעקבות כך הוא פעל להשמיט את ספרת הביקורת המיותרת מרישיונות הציוד ההנדסי דבר שמאפשר ביתר קלות לאתר את פרטי חברת הביטוח שביטחה את הכלים.