קורס מכונה ניידת לא מונע תאונות

עו”ד אסל עבר קורס בן ארבעה ימים של משרד התחבורה לקבלת היתר לנהיגה על מכונה ניידת במטרה להתרשם האם הקורס באמת מעניק לחניכיו כלים כלשהם או ידע בנהיגה על ציוד מכני הנדסי.

אחת מהסיבות המרכזיות לתאונות במעורבות צמ”ה בעיקר תאונות דריסה נובעת מכך שאין הכשרות מספיק מקצועיות בתחום הצמ”ה.

לפי תפיסת עולמו הכרת העניין מ”השורש” עוזרת מאוד בהתמודדות עם טענות של חברות ביטוח שמנסות כמעט תמיד להתחמק בתיקים אלו מאחריות לתשלום פיצויים לנפגעים.

על פי המצב הקיים, בתי הספר לנהיגה גובים אלפי שקלים מנהגים עבור קורס מכונה ניידת. בתי הספר לנהיגה משלשלים לכיסם את הכסף וחוסכים בעלויות על שכירת הכלים עליהם אמורים החניכים ללמוד להתנסות ולקבל הכשרה בסיסית.

במהלך הקורס התגלה האופן החובבני שבו “מוכשרים” החניכים וכי בתי הספר לנהיגה לא ממש משקיעים כספים ומשאבים כדי ללמד באמת את חניכים.

במהלך הקורס התרשם עו”ד אסל שבית הספר לנהיגה במטרה לחסוך בעלויות התכוון להעמיד ליום המבחן המעשי שופל ישן ומקרטע שלא באמת ניתן להיבחן עליו. בעקבות כך הודיע שהוא לא יאפשר לבית הספר לנהיגה שבו עשה את ההכשרה לקיים מבחן מעשי (טסט) לכלל חניכי הקורס אם בית הספר לא ידאג לפעול לפי דרישת משרד התחבורה ולספק שופל חדיש במשקל מעל 15 טון עליו יעברו התלמידים את הטסט. בלית ברירה נאלץ בית הספר להעמיד לטובת החניכים כלי חדש ומתאים להוראות משרד התחבורה.

יש לשפר את ההכשרה שניתנת למפעילי צמ”ה במטרה לוודא שהמפעילים שנוהגים בכבישים או באתרי העבודה על מכונות ניידות אכן קיבלו הכשרה בסיסית מתאימה ואינם מסכנים את משתמשי הדרך או העובדים באתרי העבודה.

תמונות מקורס מכונה ניידת

תמונות מקורס מכונה ניידת

עו”ד אסל משתתף בקורס מכונה ניידת לצורך קבלת רישיון להפעלת מכונה ניידת.

עו"ד אסל משתתף בקורס מכונה ניידת לצורך קבלת רישיון להפעלת מכונה ניידת.

עו”ד אסל נבחן על ידי הבוחן של משרד התחבורה “טסט” על שופל. (עברנו את המבחן)

עו"ד אסל נבחן על ידי הבוחן של משרד התחבורה "טסט" על שופל. (עברנו את המבחן)

שתף עמוד:
בואו תבדקו את הזכאות שלכם לפיצויים
לחצו על הכפתור ומלאו את הפרטים

מקרים נוספים בנושא

/ 5.

דילוג לתוכן